Kestlikkusaruanne

2023. aastal uuendasime oluliste kestlikkusega seonduvate teemade hindamist. Esimest korda lähtusime topeltolulisuse põhimõttest, mis arvestab nii teemade mõju kui ka majanduslikku olulisust kogu väärtusahelas. Muuhulgas kaardistasime võimalused, mis aitavad meil saavutada oma strateegilisi ja aastaeesmärke, lähtudes välisest ja sisemisest keskkonnast ning huvipoolte ootustest.

Tallinna Vesi uuendas 2023. aastal oluliste kestlikkusega seonduvate teemade hinnangut. Esimest korda viidi olulisuse hindamine läbi lähtudes topeltolulisuse põhimõttest, st arvestati nii kestlikkusega seonduvate teemade mõju olulisust kui ka majanduslikku olulisust. Hinnang viidi läbi terve väärtusahela ulatuses, arvestades kõiki kontserni ärisuundi. Täpsmalt saab topeltolulisuse hindamise metoodika kohta lugeda siit.

Kliimamuutus

Meie kliimamõjude vähendamise plaan on suunatud nii kliimamuutustega kohanemisele kui ka kliimamõjude vähendamisele. See toetub ettevõtte keskkonnaalasele juhtpõhimõttele kasutada varasid jätkusuutlikult, muuta oma protsessid tõhusamaks ja keskkonnahoidlikumaks ning vältida ja vähendada saasteainete sattumist keskkonda.

Reostus

Vee- ja pinnasesaaste on meie jaoks olulised teemad seoses reovee ja reoveesette käitlemisega. Nende teemade puhul lähtume kogu oma tegevuses põhimõttest kaitsta ja väärtustada looduskeskkonda, milles tegutseme. Puhtama keskkonna nimel püüame jätkuvalt vähendada ja vältida saaste jõudmist keskkonda.

Vee- ja mereressursid

Pea 90% meie tarbijatest Tallinnas ja Maardu linnas saavad oma joogivee pinnaveest, mis tähendab, et jätkusuutliku teenuse osutamisel sõltume toorveevaru ja -kvaliteedi olemasolust Ülemiste järves. Seetõttu on meie jaoks oluline teema veevõtt ja sellest tulenev võimalik mõju veevarudele. Peame oluliseks kasutada veevarusid säästlikult ja pidevalt suurendada veekasutuse tõhusust.

Taksonoomia

Tallinna Vee kontserni suhtes jõustub Euroopa Liidu taksonoomiaga hõlmatud andmete esitamise kohustus alates 2025. aasta majandusaastast, kui kontsernile rakendub EL kestlikkusaruandluse direktiivist tulenev aruandluskohustus. Kontsern alustas 2023. aastal aruandluseks ette valmistumist, analüüsides seda, millises ulatuses on kontserni tegevusalad EL taksonoomias käsitletud ning kaardistades taksonoomiaga kooskõlas olevate tegevuste kriteeriumid. Selle baasilt toimub 2024. aastal hindamiseks vajalike andmete kogumine ning finantsarvestussüsteemides tulemusnäitajate arvutamiseks vajalike muudatuste tegemine.

Oma töötajaskond

Tallinna Vee jaoks on oluline oma töötajate üldine heaolu ja tööohutus, seetõttu keskendub ettevõtte strateegia viies põhisuund selgelt töötajate heaolu tagamisele. Strateegia sõnastab, et Tallinna Vesi väärtustab töötajate rahulolu, investeerib oma töötajatesse ning edendab turvalist ja õiglast töökeskkonda ja toetab järelkasvu tekkimist, mis tagaks järjepidevuse. Ettevõte pakub keskkonda, milles teotahtelistel ja pühendunud töötajatel on võimalik töötada nii ettevõtteüleste kui ka igaühe individuaalsete karjäärieesmärkide saavutamise nimel.

Olulisteks alateemadeks antud peatükis on:

  • Tööohutus

  • Töötajate kaasamine

  • Areng ja järelkasv

  • Väärtustamine ja tunnustamine

Töötajad väärtusahelas

Ohutus on oluline aspekt meie igapäevases tegevuses. Seame esikohale nii oma töötajate, klientide kui ka partnerite ohutuse. Edendame turvalist töökeskkonda ja ohutuid töövõtteid ning ootame seda ka oma partneritelt. Väärtusahela töötajate puhul keskendume hetkel ainult ehitus- ja remonttööde teostajatele, kes töötavad Tallinna Vee või tütarettevõtte Watercomiga otseselt seotud objektidel, kus pöörame erilist tähelepanu koostööpartnerite töötajate töötingimustele.

Mõjutatud kogukonnad

Tallinna Vee jaoks on strateegiliselt oluline võimaldada linnakeskkonna kestlikku arengut, arendades välja rohelist linnaruumi. Peamiselt mõjutab Tallinna Vesi kogukonda positiivselt, rajades koostöös Tallinna linnaga avalikke joogiveekraane, millest on võimalik tasuta oma joogiveepudelit täita või lemmiklooma janu kustutada. Samuti pakub ettevõte suurtele üritustele tasuta veepaake. Tallinna Vesi toetab kogukonda keskkonnateadlikkuse kasvatamise kaudu, käies tutvustamas keskkonnateemasid haridusasutustes, ettevõtetes ja kogukonnaüritustel.

Tarbijad ja lõppkasutajad

Pakume vee- ja kanalisatsiooniteenuseid enam kui 24 900 lepingulisele kliendile ja ligikaudu 470 000 lõpptarbijale Tallinnas ning selle lähiümbruses. Seega vastutame selle eest, et rohkem kui kolmandikule Eesti elanikest oleks tagatud kindel ning kvaliteetne vee- ja kanalisatsiooniteenus.

Tallinna Vee strateegia põhisuunad on tugevalt seotud kliendile kvaliteetse vee- ja kanalisatsiooniteenuse pakkumisega. Tallinna Vee strateegia toob klientide ja lõpptarbijate jaoks välja järgmised põhisuunad:

  • Võimaldame linnakeskkonna kestlikku arengut, pakkudes kvaliteetseid veeteenuseid, olles teerajajaks kaasaegsete sademeveelahenduste rakendamisel ja arendades välja rohelist linnaruumi. Ühendame kliendid elutähtsa veetaristuga ja pakume suurepärast kliendikogemust, kasutades nutikaid lahendusi ja digitaalseid teeninduskanaleid.

  • Hoiame hinnad kliendi jaoks taskukohased, parandades oma tõhusust pidevalt kaasaegsete tehnoloogiate, digitaliseerimise ja automatiseerimise teel.

Äriline käitumine

Ärilise käitumise teema all analüüsitakse ettevõtte jaoks oluliste teemade välja selgitamisel hinnatud mõjusid, riske ja võimalusi, mis on seotud ettevõtte kultuuri, rikkumisest teavitajate kaitse, poliitilise aktiivsuse, tarnijate suhete ning korruptsioonivastase käitumisega.